Malujeme ptáčky (Vektorová grafika)

09.02.2016 19:01

Naším sedmým grafickým úkolem byla tvorba dvou libovolných ptáčků . Já jsem si vybrala sovu a husu.Všechno jsme kreslili v programu Zoner callisto 5 free.Nejdřív ale na hodině jsme kreslili trpaslíka a u mě to dopadlo přímo katastrofálně. Po hodině nám pan učitel zadal úkol namalovat dva libovolný ptáčky, mohli jsme si vybrat celkem z osmi ptáčků. Doma jsem začla dělat sovu jako první pomocí trojúhelníku, půlkruhu, oválu a čtverce nejdřív jsem si jednotlivý části těla nakrelila. Hlavu jsem udělala ze čtverce, trojúhelníku a půlkruhu. Jako první jsem udělala čtverec, potom jsem udělala půlkruh a to tak že jsem si nahoře našla začátek tam jsem si zadala 90 stupňů a konec tam 270 stupňů a vznikl mi půlkruh. Uši jsem udělala z trojúhelníku. Všechno spojila dohromady a použila jsem lupu, abych viděla jestli to všechno na sobě sedí. Oči jsem udělala z kruhů a zobáček z trojúhelníku, potom jsem udělala tělo a křídlo z půlkruhů. Nohy jsem udělala z obdelníku a potom zmalých oválů drápy. Pozadí jsem musela udělat tak že jsem si udělala přes sovu čtvěrec vybarvila ho na žluto a klikla jsem na šipku úplně dolů aby jse mi zobrazila i ta sova. Úplně nakonec jsem všechno spojila k sobě(vytvořila skupinu), aby se mi obrázek nerozpadl.

Husa nevím proč ale ta mi trvala déle protože jsem se trápila s nožičkama a myslím si že u sovy to bylo lehčí udělat jí nohy, ale nějak jsem to udělala. Doufám že ty nohy jsou podobný předloze. Táké jsem udělala stejný postup jako u sovy ale,hlavu jsem udělala z půlkruhu. Nohy zase z oválu. Nedřív jsem si ty jednotlivé části těla nakreslila, a potom jsem to zase spojila k sobě a pozadí červené a nakonec jsem celý obrázek spojila dohromady.

Tato práce byla docela náročná, ale dá se zvládnout akorát musíte mít trochu trpělivosti. Já jsem to malovala celkem dvakrát protože ten první pokus se mi moc nepovedl. Druhý pokus si myslím že je o hodně lepší. Přiznám se že jsem chvilkama přímo chtělo brečet a také jsem chvilkama tu práci proklínala, ale jinak se mi to líbilo a i jsem se nad svým prvním pokusem hodně bobavila(hlavně u nohou). Myslela jsem že ten obrázek snad nikdy nedomaluji, protože pořád jsem něco mazala no prostě hrůza. Tato práce se mi hodně líbila, i přes všechny překážky. :) :) 

                                             Doufám že se vám obrázek bude líbit: :)

                                      

                                Tady jsou ptáčci z kterých jsme si mohli vybrat: :)